,

04 & 05 September 2026

Later meer.

==========================================================================================

2025

07/09/25:

*Verslag van mijn derde deelname aan de RnR Omloop van Vlaanderen

Mooi weer, prachtige organisatie en mooie parkoers, Wat wil je nog meer?

Op weg naar Roeselare viel plots de tripmaster uit. Gelukkig konden we gedepanneerd worden door Rudy Jacobs, waardoor we toch met een gerust gevoel van start konden gaan. Na de administratieve en technische controle waar alles OK was, was het tijd om ons klaar te maken voor een lange wedstrijd.

Rond de klok van 19 uur ging de eerste wagen van start. In onze klasse (50 km/hr) kwamen 21 teams aan de start.

Na een lange verbinding lag de wedstrijd al stil nog voor hij begonnen was. Er moest een veearts op het parkoers. Daardoor een klein kwartier vertraging. Het voordeel was dat de laaghangende zon al zo goed als onder was, Maar het nadeel dat we de 2 volgende RT's zo goed als in het donker moesten afleggen, De RT afrijden ging heel vlot, maar de tijden volgden nog niet. Op RT 2 hetzelfde, waar ook de motor nu en dan begon te sputteren. Ook daar geen al te goede tijd. Als laatste RT was er de zoning. Daar ook konden de tijden wat beter, Motor bleef sputteren en een ferme schuiver op het grint in de eerste bocht na de start. Eerste dag voorbij met heel wat nervositeit in de Mini. We hadden na dag één al 344,94 strafseconden.

Op naar dag twee. Rond de klok van 10 uur gingen we van start met boucle 2 met 5 RT's op het menu, Na een lange verbinding van bijna 30 km had de motor al terug enkele malen gesputter. Dat gaf mij al niet veel moet om goede tijden te rijden op de RT's en zo geschiede, RT 6, 7 en 8 waren niet goed. Op naar RT 9. Daar draaide plotseling de motor terug normaal, alhoewel we nergens aangekomen waren. Maar dit gaf mij terug wat hoop voor het vervolg. Ook op de Zoning bleef de Mini normaal draaien, wat terug al een heel stuk beter en plezanter was. We reden er zelfs de 4 tijd algemeen. Zo was de eerste boucle van dag 2 toch een tegenvaller, alhoewel Co Alex mij bleef motiveren om proberen zo juist mogelijk te rijden, wat in deze omstandigheden zeer moeilijk was. Dus terug 553,06 strafseconden. Maar toch klommen we nog 2 plaatsen in het klassement.

Na een servicebeurt van een half uur vertrokken we voor boucle 3. Identiek als de vorige, Dus terug 5 RT's.

In deze boucle geen enkel probleem meer met de Mini. Daardoor waren onze tijden een heel stuk beter, Op de laatste RT Zoning reden we zelfs een 9° tijd algemeen met slechts 0,79 strafpunten. Over de volledige boucle reden we maar liefst 297,87 strafseconden minder dan tijdens de eerste passage.

Uiteindelijk werden we 13 algemeen en 3° in onze klasse.

Ondanks al de problemen toch tevreden met het resultaat. Het is onze derde deelname en telkens deden we iets beter.

Verder dank aan CO Alex voor de goede voorbereiding en het goed navigeren en aan Rudy en Ingrid om de Belmog te mogen gebruiken,

Ook dank aan de vele bezoekers op onze servicestand.

Nog een extra dank U aan Alec die mij altijd goed heeft genavigeerd. Maar volgend jaar stapt hij zelf achter het stuur en laat zich navigeren door zijn echtgenote, Dus ik moet terug achter een navigator op zoek, Als er iemand interesse heeft laat het maar weten. Je kan mij bereiken via facebook en de contactpagina op mijn website.

Dit seizoen zit er bijna op, Enkel nog wat toerritten rijden in de streek.

Groetjes Rikkert

Foto's op de foto/video pagina,

 

01/09/25:

De startnummers zijn bekend, Wij gaan van start met het nummer 41.

Hier kan je de volledige startlijst bekijken,