SEZOENS RALLY

Slowly Sezoens (Demo)

16 & 17 Mei 2025

Editie 2025

18/05/25:

Verslag Rikkert

Donderdag morgen vertrokken naar Bocholt. Wat stapvoets verkeer rond de Welriekende dreef, maar voor de rest mooi kunnen doorrijden. Aangekomen in Bocholt rond 11u30.

 Onze plaats op parking 4 ingenomen. Dan rustig gaan eten en nadien begonnen met de opbouw,

Na alles in orde te hebben gebracht, was het tijd om iets te gaan eten en drinken , 

Op Vrijdagmorgen de administratieve controle uitgevoerd met de intussen aangekomen copiloot Alex. Alles OK. De klevers op de auto aangebracht en rond de klok van 10 uur, vertrokken om het parkoers te verkennen.  De Maaskiezel welke voor mij de tweede maal was, lag er totaal anders bij dan vorig jaar, Toen veel modder en water, nu oneindig veel stof, Dus dit ging voor mij een terug een nieuwe ervaring worden, Op de verkenning viel het nog goed mee, Maar wetende van vorig jaar zal dit gans anders zijn nadat er een 70 tal rally wagens gaan over gereden hebben, Na de verkenning heb ik nog wat gedronken op de serviceplaats samen met Myriam, Alex ,Rudy, Ingrid, Jean en Didier en dan nog wat rondgewandeld op de service, De sfeer was OK, evenals het weer, Zalig in de zon,  In de vooravond nog de technische controle gepasseerd, dit zonder problemen

Dan de rally dag . Rond 9u10 begonnen we aan onze eerste ronde. Vorig jaar hadden we iemand nodig om ons op het podium te gidsen, daar de oprijplaten ver uit elkaar lagen, Dit jaar was alles OK. De verantwoordelijke had onze raad opgevolgd en de platen dichter bij elkaar gemonteerd, Als dat geen luxe is, Bedankt daarvoor aan de verantwoordelijke, De Mini  draaide goed, geen enkel probleem, We  waren de deelnemers met de kleinste motor en achter ons zaten een paar bommetjes, We wisten dat we gingen ingehaald worden, Maar voor mij is meedoen en plezier het voornaamste, We gingen van start en onmiddellijk voelde ik dat het een totaal andere rally ging worden dan vorig jaar. Op de maaskiezel was het echt zweven over het parkoers en zoeken naar grip, Daar had ik het wat moeilijk mee, zo ook in KP 2, Terug naar de service, Met de Mini geen problemen, wat power te weinig maar we wisten dat,  Kp 3 en 4 ook geen probleem, In de tweede ronde begon ik het al wat gewoon te worden en werd er al wat sneller over het onverhard gegaan, ondanks dat dit er al wat slechter bijlag dan in ronde één, Tijdens de derde passage over het onverhard kreeg de Mini het hier en daar wat lastig. De carterplaat begon hier en daar te slepen daar de rijsporen dieper werden en de ondergrond bijna zand was geworden, daardoor was het nu en dan zweven over het parkoers, daar de voorwielen nu en dan de grip verloren, Maar alles verliep vlot en het rijden was heel plezant, Ook op het verharde gedeelte werd het plezanter daar er in de lange bochten al diep werd gecoupeerd, waardoor we vlotter konden doorrijden, Op de laatste KP verloor ik dan nog eens de concentratie, waardoor ik een nota van de copiloot niet opvolgde en we rechtdoor gingen, Gelukkig kreeg ik de Mini nog tot stilstand na een pirouette en kwamen we tegen een berg aarde terecht, Gevolg, motor viel stil, Gelukkig kreeg ik deze terug in gang en konden we onze weg verder zetten, Op de verbinding voelde ik dat telkens wat moest tegensturen en dat het stuur zelf niet meer recht stond, Aangekomen op de regroup stelden we vast dat we een lekke band hadden vooraan, Gelukkig geen andere schade, Het wiel vervangen en de Mini bolde terug OK, ook het sturen was terug OK, Zo eindigde mijn 2de "Slowly sezoens demo", Terug bedankt aan de organisatie, Alles was picobello in orde en de serviceplaats was terug super, Ook bedankt aan mijn co voor alle voorbereidingen en het lezen van de nota's en zeker aan mijn vrouw Myriam, welke zorgde voor de catering en het opbreken van de serviceplaats,

Als we terug toegelaten worden, zijn we er volgend jaar terug bij,

Foto's vindt je op de foto/video pagina Bedankt aan alle fotografen,

12/05/25:

Vandaag zijn de startnummers van de "Slowly sezoens demo" vrij gegeven,

Rikkert & Alex gaan dit jaar van start met het nummer 103. 

Op de service vind U ons op dezelfde plaats terug als vorig jaar namelijk op P4.

02/04/25:

De eerste deelnemers staan online.

Klik hier om de lijst te bekijken.

01/04/25:

Vandaag de inschrijving gedaan , Rikkert & Alex zijn er terug bij, Tijdens het weekend van de rally zijn we terug te vinden op op de service welke gelegen is op PARKING 2 & 4.

19/03/25:

Tot op vandaag zijn er reeds 14 teams welke vorig jaar aanwezig waren die zich opnieuw hebben aangemeld, Tevens zijn er 4 teams welke zicht hebben aangeboden om dit jaar ook van de partij te zijn. 

Ook wij zijn er terug bij met de Mini,

Binnenkort meer daarover,

2024

19/05/24:

Verslag Rikkert:

Donderdag middag vertrokken naar Bochelt, om de spits rond Brussel wat te vermijden. Wat gelukt is. Wat stapvoets verkeer rond de Welriekende dreef, maar voor de rest mooi kunnen doorrijden.

Aangekomen in Bochelt konden wij rustig het serviceterrein oprijden en onze aangewezen plaats op parking 4 innemen. Het Duitse team naast ons was al ter plaatse, zodat we al onmiddellijk wat contact konden leggen.

Na ons serviceplaats in orde te hebben gebracht, wat gaan drinken en zo kwamen we wat oude bekende tegen en de rallysfeer was onmiddellijk gezet. Dan iets gaan eten en de eerste dag was voorbij.

Rikkert & Alex
Rikkert & Alex

Op Vrijdagmorgen afspraak met copiloot Alex rond 9 uur. Dan de administratieve controle doorgelopen, alles OK. De klevers op de auto aangebracht en rond de klok van 12 uur, was het tijd voor de technische controle. Die vond plaats op het servicepark zelf, zodat we ons niet hoefden te verplaatsen. Een opmerking. De persoonlijke reclame vooraan op de Mini moest verwijderd worden. Niet toegelaten bij de slowly's wat juist was. Voor de rest alles OK. Na iets te hebben gaan eten, kort na de middag het parkoers gaan verkennen. Voor mij was het de eerste maal dat ik op Maas kiesel ga rijden. Het viel eigenlijk nog goed mee, maar ja er was nog niet op gekoerst he. Na de verkenning nog wat gaan drinken in het rallydorp met enkele ander slowly teams dat we kenden. De sfeer zat er al goed in. Daar begon het plots water te gieten en het bleef maar duren. De grasvelden rond het rallycentrum werden al gouw modderpoelen. Later op de avond toch nog beginnen opklaren.

Mini op KP 10
Mini op KP 10

Dan de rally dag op Zaterdag. Rond 9u30 begonnen we aan onze eerste ronde. We hadden met de Mini wat hulp nodig om ons op het podium te gidsen, want de oprijplaten lagen wat ver uit elkaar, zodat we lang beide kanten maar 10 cm speling hadden. Maar het lukte. De Mini liep goed op de verbinding naar KP1. Daar aangekomen was er wat vertraging en moesten we enige tijd wachten. Plotseling viel de motor stil. Terug proberen te starten maar het lukte niet. Motorkap eraf en kijken of we iets meer zagen. Niets abnormaal te zien. Dan kijken in koffer of de benzinepomp nog werkte. Dit was OK. Dan op alle bougiekabels gedrukt en de fiches van de bobijn eens afgetrokken en er terug opgezet. Terug proberen te te starten en het lukte. Ons vlug terug klaargemaakt voor de start en we konden nog starten op onze plaats. Alles verliep vlot de maas kiezel lag al zo vlak niet meer als tijdens de verkenning, maar enkel in de bochten was het al goed uitgereden geen probleem voor de Mini. Zo bleef het ook op KP 2. Wel al gezien in mijn achteruitkijkspiegel dat er blauwe rook te zien was telkens ik gas gaf na een bocht. Aangekomen op de service, het oliepeil gecontroleerd en er moest 1 liter olie bijgegoten worden. Maar al het andere, zoals oliedruk en koelwater waren OK. Dit hebben we moeten doen telkens na 2 KP's. gedurende de ganse rally. Ieder ronde verslechterde het onverhard, maar we kwamen overal vrij vlot door. Wel begonnen we nu en dan wat te schuiven op de karterplaat. Op naar de laatste ronde die bestond uit  nog 2 kp's. Ook begon het te regenen, maar van een stortbui bleven we gespaard. Het parkoers lag nu enorm vettig en met de diepe rijsporen begon de Mini het lastig te krijgen. Maar overal gingen we erdoor. Door de smalle spoorbreedte van de Mini konden we wat naast de gereden sporen rijden, wat voor ons dan weer een voordeel was. Zo beëindigden we dan een zeer zware Slowly sezoens demo rally, welk zwaar was voor zowel mens als wagen. Het was een mooie rally om te rijden. Mooie sfeer, mooie serviceplaats. Bedankt aan de organisatie met in het bijzonder aan Eddy en Leon. Ook bedankt aan de collega's voor de gezellige sfeer en vriendschap. Als laatste nog een bedanking aan mijn vrouw Myriam en mijn co Alex voor al het goede en mooie werk.

Als we mogen staan we volgend jaar terug aan de start. Nu de motor herstellen of vervangen zodat de Mini top staat voor het Eifel rally festival.

15/05/24:

We gaan van start met het nummer 118. Onze serviceplaats vind je op parking 4.

 06/05/24:

Inschrijving en betaling is in orde .

Rikkert voor de eerste maal aan de start op de enige onverhard rally in België. Copiloot van dienst is Alex Vandooren.

Voor het ogenblik zijn er 22 teams ingeschreven.